Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

Vanmiddag heb ik me echt bijna dood gelachen. Ik dacht dat het leuk zou zijn, om een filmpje op te nemen hoe wij brownies maken. Maar door al het geregel voor het filmpje, dat alles klaar stond en achteraf stond niet alles klaar en daar stonden Yaison en ik echt te klunsen. Eind resultaat, was mijn chocolade brownie substantie te dik om mooi te marmeren met de roomkaas brownie laag. Het zag er zo stom uit, want het beslag was te afgekoeld en het moest een beetje warm blijven (makkelijker marmeren) en ondertussen ging Yais naar het toilet en ik was mijn mes kwijt. Ik heb het filmpje een paar keer terug gekeken en ik heb echt zo moeten lachen. Yais wilde ook wat van het brownie beslag lepelen en hij had al gehad, dus ik zei, dat dat niet mocht. Toen ik weg liep om mijn verdwaalde mes te vinden, pikte Yais stiekem wat beslag met zijn lepel. Dat was zo grappig gezicht op het filmpje.

De brownie is echt lekker zacht en smeuïg. Ik ben zelf niet echt een brownie lover, maar dit is de beste brownie die ik ooit gegeten heb. Echt ik vond deze heel lekker. Ze zijn ondertussen op. De mannen vonden het echt smullen.

Ingrediënten

Brownie laag 110 g ongezouten boter, in stukjes gesneden 115 g bittere chocola, in stukjes gesneden 150 g fijne suiker 1 theel vanille aroma 2 grote eieren 65 grams bloem 1/4 theel zout

Roomkaas laag 1 pakje roomkaas, kamertemperatuur 60 g fijne suiker 1 theel vanille aroma 1 groot ei

Bereiding Oven voorverwarmen op 160°C en een bakblik van een doorsnede van 20 cm invetten en de bodem voorzien van bakpapier. Heb je een vierkant bakblik van ongeveer 20 cm bij 20 cm (of 22 cm of 23 cm), dan kan je dat beter gebruiken. Chocola en boter au bain marie smelten. Van het vuur. Suiker (zout bij de suiker) en vanille aroma toevoegen en even mengen. Zodra de chocola niet meer te warm is, de eieren één voor één toevoegen en goed mengen, totdat je een glansende massa krijgt. Bloem toevoegen en goed mengen. Doe dit beslag in het bakblik en smeer de bovenkant glad.

Voor de roomkaas laag. Met een elektrische handmixer de roomkaas glad mengen. Vanille aroma toevoegen, suiker en het ei. Even mengen totdat alle ingrediënten goed zijn opgenomen. De roomkaas laag over de chocolade laag en deze met elkaar mengen. Zorg ervoor dat het niet te veel gemengd is. Je wilt niet dat het één geheel word, maar dat je een gemarmeerd effect krijgt. Bak de brownie in het midden van de oven ongeveer 25-45 minuten. Doe de gaar test met een mesje. Komt deze er schoon uit, dan is de brownie klaar. Uit de oven nemen en voor 10 minuten in het bakblik laten rusten. Daarna verwijder je de bakblik en laat je de brownie helemaal afkoelen. Je kan de brownie dezelfde dag aansnijden, maar als het de dag daarna doet, dan heb je veel minder kruimels en zijn de smaken nog intenser. Ik had daar het geduld niet voor :).

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten