Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

De jongens zijn zo blij dat ze niet meer koekjes uit de supermarkt hoeven te eten. Mama is back en ze zijn zo blij. Als ik gekroond kon worden was dat gebeurd en dat gebeurd niet vaak (echt ik had het gevoel dat als ik de tijd kon stil zetten zodat ik voor eeuwig de dankbare gezichtjes kon bekijken).

Eigen gebakken gebak of koekjes is natuurlijk het lekkerste. Net als patat. Eet je een keertje patat dan moet dat eigen gebakken patatjes zijn. Alleen dat eten wij voor een maand niet meer. We hebben die vorige week op en dat mag ik echt niet meer hebben. Vandaag heb ik een nieuw koekjes recept voor jullie. Speciaal voor de Sinterklaas.

Ingrediënten

240 gr zelfrijzend bakmeel

100 gr ongezouten roomboter, koud in blokjes

160 gr suiker

1 ei

2 eetl melk

2 1/2 theel speculaas kruiden

1/4 theel zout

3 eetlepels hagelmix

extra suiker om de koekjes in te rollen

Bereiding

Alles mengen en een soepel deeg kneden. Te droog melk erbij. Te plakkerig bloem erbij. Draai balletjes. Rol ze door de suiker en leg ze naar op een bakplaat die voorzien is van bakpapier. Druk met de onderkant van een glas de koekjes iets plat. Bak de koekjes in een voorverwarmde oven op 170 graden voor ongeveer 10 - 15 minuten. Haal de koekjes uit de oven en leg ze neer op een afkoelrooster. Lekker bij een kopje thee.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten