Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011



Toen mijn moeder mij vertelde, dat courgette soep zo lekker is. Had ik in eerste instantie mijn twijfel. Soep van courgette? De courgettes doen het zo goed op de moestuin. Ik heb 2 hele grote courgettes gekregen van mijn ouders. Leuk om allemaal nieuwe recepten te proberen. Waaronder deze courgette soep. Ik ben even gaan Googlen en kwam op de website van de AH terecht en het recept sprak mij helemaal aan. Ik heb niets veranderd aan dit recept. Knap van mij he. Geen rode pen aan te pas.



Deze soep is in één woord verrukkelijk! Deze soep is nu één van mijn favoriete soepjes. Ga deze heel snel nog een keer maken. En ik heb deze soep als lunch gegeten, maar deze soep kan je zeker ook als avondeten serveren, verzadigd super goed.

Ingrediënten
2 courgettes (700 g)
1 kleine ui
2 teentjes knoflook
2 eetlepels boter of margarine
2 groentebouillontabletten
100 g verse roomkaas met kruiden
700 ml heet water

Bereiden
Courgettes schoonmaken en in blokjes snijden. Ui en knoflook pellen en snipperen. In soeppan boter verhitten. Ui en knoflook ca. 2 minuten fruiten. Courgette toevoegen en ca. 8 minuten zacht bakken. Bouillontabletten erboven verkruimelen en 700 ml water toevoegen. Soep aan de kook brengen en ca. 5 minuten zachtjes doorkoken. Met staafmixer soep pureren en roomkaas toevoegen. Soep nog ca. 2 minuten door en door verwarmen. Lekker met soepstengels of stokbrood.

Bron: AH
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten