Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011





Hier moet je even voor gaan zitten. Neem heel diep adem, vanuit je buikje. Uit je buikje ja. Inderdaad, want deze gaat gevuld worden met Rocky Road Bars! Zo echt yummie of jammie. Hoe je het ook wilt noemen. Dit is dodelijk! Hiervoor heb je een sticker op je kast nodig, waarop staat 'verboden toegang voor onbevoegden'. Jij bent bevoegd, maar anderen niet. Snap je? Je wilt dit niet delen! Dit is een chocobar gevuld met marshmellows, rozijnen, koekjes en coco pops!



Wat leuk aan dit recept is, is dat je het helemaal kan customizen. Helemaal je eigen twist aan kan geven. Ik heb bittere chocola gebruikt, maar ik denk dat dit nog lekkerder is met witte chocolade of melkchocolade. Als het maar smeltbaar is. Vaak de goedkope chocola (bijvoorbeeld Euro Shopper van de AH), is niet smeltbaar.

Volgende keer ga ik ze maken met witte chocola. Ik had eerder Rocky Roads Bars online gezien bij Amerikaanse foodblogs. Toen ik bij Carolines blog aan het neuzen was, kwam ik ze tegen en was overtuigd. Ik moest ze een keer maken. Vandaag was de dag. Je kan gebruiken wat je in huis hebt. Ander soort koekjes kan ook. Vul maar met wat je hebt. Snoepjes kunnen er ook in. Ik heb grote marshmellows in vier kwartjes gesneden, want je hebt eigenlijk mini marshmellows nodig.

Ingrediënten

400 g smelt chocolade (ik heb de bittere chocolade van de AH gebruikt) - maar je kan ook witte chocola gebruiken, zolang het maar smeltbaar is -
175 g ongezouten boter
100 g koekjes (in een zak met keukenroller bewerken...ram ram!)
100 g Coco Pops
100 g rozijnen
100 g marshmellows (mini of grote - grote in 4 kwartjes snijden)

Bereiding
 
Chocolade en boter au bain marie smelten. Zodra gesmolten van vuur af en opzij zetten. 150 ml gesmolten chocolade appart zetten. Alle ingredienten bij de gesmolten chocolade doen en goed mengen. In een bakblik (ik heb een lasagna schaal gebruikt), met plastic folie voorzien en hierin je choco massa doen. Even goed in alle hoekjes met de bolle kant van een lepel duwen. Hierna het restant van de gesmolten chocolade erover doen. Glad strijken met een mes en dan voor een paar uurtjes in de koelkast. Er komt geen oven aan te pas :). Voordat ik ze ga aansnijden, plaats ik de schaal even in de vriezer. Snij ze in blokjes (bars). Smulse :).
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten