Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

Ik heb sinds kort een food buddy erbij. Haar naam is Layla en ze maakt prachtige food foto's en heerlijke recepten. Ik werd geïnspireerd door haar linzensoep. Ik kan jullie vertellen dat ik de soep nu 2x heb gemaakt. Ik vond de tweede keer veel lekkerder, bij mijn eerste poging had ik te veel komijn gebruikt en griekse yogurt toegevoegd. Ik kan nooit een recept gewoon volgen en ik had geen munt in huis. Dus hierbij mijn versie. Thanks Layla voor de inspiratie. Kom maar op met je heerlijke recepten :).



Ingrediënten 4 personen
150 gr rode linzen (droge)
1/4 potje kikkererwten
1 grote ui, snipperen
1 grote tomaat, in blokjes gesneden
1 knoflook teentje, uitpersen
1/4 theelepel komijnzaad
1/4 theelepel gedroogde ketoembar
snufje chilipoeder naar smaak
zwarte peper naar smaak
2 eetlepels curry
2 maggiblokjes
1 eetlepel olijfolie

Bereiding
Linzen afwegen en wassen. In een pan komijnzaadjes voor ongeveer een halve minuut laten roosteren (hierdoor komt de smaak goed vrij en je kan het ruiken ook). Ze gaan een beetje heen en weer springen en dan gaan ze snel verkleuren. Goed opletten, want voordat je het weet zijn ze zwart en dan (crap!). Nu de olijfolie toevoegen. Gesnipperde ui toevoegen en even laten fruiten. Hierna je knoflook even laten meebakken. Tomaatje even laten meebakken. Je vuur staat ongeveer op middelhoog. Not to slow not to hot. Voeg alle kruiden toe en mengen. Je linzen en kikkererwten toevoegen, even mengen. Nu heet water toevoegen. Ik gebruik ongeveer een liter heet water. Pan afdekken en op een middelhoog vuurtje voor ongeveer 15 á 20 minuten laten pruttelen. Daarna als de linzen gaar zijn alles met een staafmixer blenden. Klaar is je soep. Heerlijk en deze soep geeft je echt power.
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten