Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011

Morgen is een vriendje van Yais jarig op school en hij wilt hem iets lekkers cadeau geven. Was ik al toevallig van plan om een lekkere citroen cupcake te bakken. Zonder toeters en bellen. Begrijp me niet verkeerd een cupcake met een toef botercreme of een cupcake met glazuur staat natuurlijk exclusief cupcakerig, maar laat ik nou één van die mensen zijn die niet zo dol is op botercremes en glazuur. Geef mij maar het cakeje zelf en ik ben tevreden.

Dit recept wilde ik al een ruime tijd maken, maar elke keer maak ik wat anders. De bakkers onder ons begrijpen waar ik vandaan kom. Dit is echt een simpele cupcake. De meesten van ons hebben alle ingrediënten in huis. Simpel, snel en smakelijk! Dit moet Yais vriendje zeker lekker vinden. Kinderen houden van simpel, dus dit moet slagen.

Ik had nog Halloween cupcake bakingcups in de kast liggen. Wat snoepveters als decoratie. Hoe leuk ik de cupcakes ook vind, heb ik gisteren de ware betekenis van Halloween gelezen. Vind Halloween nu niet meer zo leuk, maar dat zal ik jullie besparen. Maar de cupcakes zien er smashing gaaf uit! Wat een snoepveter niet doet he...lol.

Ingredienten 9 - 12 cupcakes 125 g boter, kamertemperatuur 125 g kristalsuiker 125 g zelfrijzend bakmeel * 2 eieren 1 3/4 eetlepels melk 1/2 theelepel vanille aroma geraspte schil van 1 citroen snufje zout

Topping 3 -4 afgestreken eetlepels kristalsuiker sap van 1 citroen

Verwarm de oven voor op 190C.

Cupcake bakplaat voorzien van baking cups.

Klop de boter en suiker in een kom tot een licht en luchtig mengsel. Voeg het zelfrijzend bakmeel, de eieren, melk en citroenschil toe en klop tot een glad beslag.

Verdeel het beslag over de bakingcups en bak de cupcakes in 12 - 15 minuten in het midden van de oven, tot ze gerezen zijn en in het midden net stevig aanvoelen of doe de gaar test met een mesje. Steek een mesje midden in de cupcake, komt deze er schoon uit. Dan is je cupcake klaar. Haal de cupcakes uit de oven. Nu gelijk het suiker van de topping verdelen over de hete cupcakes. Het citroensap verdelen over de cupcakes en ik heb nog wat extra suiker als garnering gebruikt. Je kan snoepveters als decoratie gebruikt. Snoepveters zijn o.a. te koop bij Xenos (grote bak voor ongeveer 2,50...ben je voorlopig zoet mee...lol).

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten