Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

19 december 2011





Soms moet je je computer files even uit spitten en dan kom je opeens oude foto's tegen. Ik kwam de brownie lollie foto's tegen. Een recept wat ik op Love2bake.nl had staan. Deze zijn zo lekker. Ik ben gek op cake lollie's. Ik vind het heel leuk om te maken en het is echt iets waar je mee gezien mag worden. Jong en oud vind dit leuk. Het zijn ook hele leuke traktaties voor op school of een kinderfeestje. Zelfs bij een geboorte, is dit leuk om te maken. Alleen dan gebruik je rose of blauwe chocolade om te dippen en dan de suikermuisjes rose of blauw.



De brownie lollie heb ik gemaakt met een kant en klare brownie mix. Soms wil je gewoon lekker makkelijk doen en ik moet zeggen, het smaakte lekker. Natuurlijk kan ook een eigen brownie bakken. Hiervan komt binnenkort een recept online. Ik heb wel een recept van de brownie creamcheese online staan, daar kan je de lollie's ook van maken. Een ander recept voor cake lollie's kan je hier vinden. Deze is mijn favoriet.



Ingrediënten
Brownie mix Dr Oetker
hazelnoten (of deze kan er uit laten)
Choco sprinkles
Chocoglazuur
Lolliestokjes (te koop bij De Leukstetaartenshop.nl)
jam of suikermelk



Bereiding

Bak de brownie met of zonder nootjes. Laat de brownie afkoelen. Daarna helemaal verkruimelen en kneed hiervan een deeg. Draai balletjes. Vallen je balletjes uit elkaar dan kan je een eetlepel jam of suikermelk toevoegen. Blijf dit doen, totdat je balletjes niet meer uit elkaar vallen. Plaats de balletjes op een stuk bakpapier. Steek de stokjes erin. Je kan ook een stuk schuimblok gebruiken en daar de lollie's in steken, zodat de balletjes rond blijven, maar hoe ik het gedaan heb is ondersteboven en ze zijn mooi rond gebleven.


Inplaats lolliestokjes te kopen. Kan je ook de stokjes van ijsjes bewaren. Wassen met een beetje afwasmiddel, afspoelen en laten drogen.


Doe ze in de vriezer voor ongeveer een kwartier. Ondertussen de chocoglazuur opwarmen. Doe dit in een hoge beker. De lollie's indippen. Zodra je de lollie uit het glazuur trekt, blijf dan draaien en draaien totdat de chocola niet meer druppelt. Paar seconde wachten en dan dippen in je sprinkles of gehakte nootjes. Prik je lollie in een stuk schuimblok, foam of pak een oude schoenendoos. In de onderkant van de schoenendoos prik je gaatjes en dan kan je daar ook de lollie's insteken. Laat de chocolade glazuur hard worden en smullen maar.

Categories: ,

0 reacties:

Een reactie posten