Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

Van de week hadden we trek in een heel lekker toetje dus ik gooide de koelkast open en werd verrast door een paar peertjes die op moesten. Krengen had ik nog maar 2 dagen in huis. Maar dat bederft de pret niet. Ik kon ze goed gebruiken voor het toetje. Een paar appels en je bent te vrede. Het zoete van de peren en het zure van de appels. Wat wilt een mens meer?

Dit mens die dit artikel schrijft wilt meer. Ik wil er een koekjes deeg op. In de vorm van sterren. Wat wilt een mens nog meer? Lol.

Je kan natuurlijk elk koekjes vorm gebruiken die jij leuk vind. Ik heb het deeg dubbel gemaakt, want ik heb er ook nog koekjes los van gebakken. Laten we naar het recept gaan.

Ingrediënten Dit recept is dubbel omdat wij ook nog koekjes los bakken
450 gr zelfrijzend bakmeel
230 gr boter, koud uit de koelkast 2 handjes hagelslag (ik heb de gemengde van Euro Shopper)
1/2 theelepel kaneel
1/4 theelepel nootmuskaat
mespunt zout
200 gr donker bruine basterd suiker
beetje water of melk

Bereiding Oven voorverwarmen op 160 - 170 graden. Fruit in stukjes snijden en oven bestendige vorm doen. Appel en peer voorzien van kaneel en nootmuskaat. Hoeveelheid is naar wens. Alle droge ingrediënten in een kom. De boter in kleine stukjes snijden en alles goed kneden. Voeg melk of water toe als het te droog is. Of bloem als het te nat is. Goed kneden zodat het deeg mooi soepel is. Deeg doormidden snijden en je kan deze verpakken en in de koelkast zetten om er koekjes van te bakken. Het andere stuk uitrollen en met vorm koekjes uit het deeg steken en mooi over je fruit neerleggen. In de oven ongeveer voor een half uur bakken. Heerlijk om warm te eten. Wil je het echt feestelijk maken dan kan je er ijs bij serveren. Gezien er kaneel en nootmuskaat in overvloed in het toetje zit zou ik gaan voor vanille ijs. Ik heb een simpel sausje bij gedaan die ik gemaakt heb van opgewarmde appel stroop met kaneel en nootmuskaat (beetje maar). Eet smakelijk.

Ik ben nog bezig met het aanpassen van de site. De rechter sidebar gaat nog veranderen qua inhoud. En ik moet de categorieën nog aanpassen want alle recepten staan nog niet gelinkt.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten