Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011





De Hollandse aardbeien liggen weer in de schappen. Een echte Hollandse aardbei, dat proef je. Ze zijn heerlijk zoet, zurig en zo heerlijk fris. Ik had zin in een heerlijk toetje. Dit is zeg maar een speciale variant op de aardbeien met slagroom. Makkelijk en snel op tafel.



Dit recept is zeker ruim genoeg voor 5 personen. En ze zullen met volle teugen genieten. Ik heb die van mij al op, nu ik dit schrijf. Voor de mannen staan ze nog in de koelkast (ze zijn even uit met Papa). Ze branden in mijn ogen, maar ik blijf er netjes van af. Aardig van mij he :).

Ingrediënten

2 bakjes aardbeien van 250 g
3 eiwitten, stijf kloppen
50 g witte basterdsuiker
slagroom 250 ml, opkloppen


Bereiding
 
1. De eiwitten stijf kloppen in een kom. Zodra je de kom ondersteboven kan houden en er valt niets uit (haha), dan is je eiwit stijf genoeg. Dit is geen grap, het is echt een handige truc. Zie je dat het eiwit nog gaat glijden, dan moet je nog even verder kloppen. Hierna de basterd suiker toevoegen en dan nog ongeveer een minuutje door kloppen met een elektrische mixer totdat je een meringue heb gekregen (dat zie je, doordat je eiwit een glans krijgt en zwaardere vorm krijgt). Klop nu in een andere kom je slagroom stijf. Niet te stijf, dat het boterig word, maar een gewone slagroom substantie.

2. Vouw de slagroom bij de meringue, zodat het één geheel word. Doe dit voorzichtig, zodat er lucht in blijft. Blend nu 1 bakje aardbeien tot een puree. De puree doe je bij je slagroom meringue mengsel en meng dit niet geheel. Je wilt zeg maar dat er aardbei swirls ontstaan. Het andere bakje aardbeien, ontdoe de aarbeien van hun kroontje en snij ze doormidden. Serveer de aarbeien met de aardbeienmousse. Zodra je de mousse in mooie glazen of kommetjes hebt gedaan, plaats je ze voor ongeveer 20 minuten in de koelkast. Eet smakelijk :)

Dit recept heb ik gevonden bij de BBC Good Food Site.
Categories:

0 reacties:

Een reactie posten