Translate

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blog Archive

Facebook



Zoeken

ShareThis

Print Friendly and PDF

22 december 2011

Dit is toch ook één van mijn favoriete lekkernijen. Het is zo simpel en zo lekker. Je kan als je op dieet ben dit als tussendoortje nemen. Alleen dan moet je pure raw chocolade kopen. Dat is niet zo slecht als de zeg maar melk chocolade.

Raw chocolate schijnt de koning te zijn van antioxidanten en het bevat ook vitaminen. Maar ik heb het hier over af en toe een gedipt aardbeitje. Niet bakken vol! Als je wilt afslanken moet je echt vaste dagen hebben dat je zondigt. Ik zondig 1x in de week of 1 x in de twee weken (ik bedoel hier letterlijk mee dat ik dan maar 1 keer per week of per 2 weken iets lekkers eet - ik eet niet eens een plakje ontbijt koek - heb ik trek in iets lekkers dan maak ik een kommetje geraspte appel met magere yoghurt en een beetje kaneel). En dan zou ik maar twee gedipte aardbeien nemen.

Ik ben ben heel strikt in wat ik eet. Anders zou ik niet zo afvallen hoe ik nu afval. Je mag zondigen maar echt met heel veel mate. Ik zeg niet dat iedereen zo streng hoeft te zijn. Het hangt af hoe makkelijk je afvalt. Ik heb schildklier problemen gehad, waardoor ik nu altijd sukkel met mijn stofwisseling. Daarom eet ik echt op schema. Zelfs de bananen die ik nu in mate eet. Ik eet er nu 3 per week in plaats van ongeveer 6. En fruit eet ik bij mijn ontbijt, want dan zijn de reserves glycogeen laag (binnenkort meer uitleg hierover). Fruit is gezond en moet je dagelijks eten, maar ook met mate wegens de fruitsuikers.

Ingrediënten
Aardbeien, wassen en drogen
Chocolade (hoog cacao gehalte)

Bereiding Chocolade smelten in de magnetron of au bain marie. Aardbeien dippen en ik plaats ze dan altijd voor ongeveer 10 minuten in de vriezer. Enjoy the strawberries.

Categories:

0 reacties:

Een reactie posten